Základné princípy 2017-05-04T16:36:41+02:00

Diéta NIE, zdravý životný štýl ÁNO !

Prvým krokom ku trvalej zmene stravovacích návykov, je môj 28 dňový detoxikačný program v knihe Najedzte sa do štíhlosti ( SR ), Zhubněte jednou provždy (ČR), Egye Magát Karcsúra ( HU), pripravené je aj anglická a nemecká mutácia.

  • Dvadsaťosem dní nie je diéta, ale zdravý životný štýl !

Ženy zvyknuté na diéty, sa po návrate k pôvodnému stravovaniu čudujú, že žiadna diéta nezaberá a oni majú JO JO efekt. Ale zamyslite sa. Ak sa vrátite k stravovaniu, ktoré vám kedysi spôsobilo zdravotný, či estetický problém, čo myslite, čo sa stane? Logicky sa po čase na vašom tele opäť prejavia dôsledky nevhodne volenej stravy v podobe únavy, chorôb, a nárastu podkožného tuku.

  • Dvadsaťosem dní je mostíkom k zdravému stravovaniu

od bežného stravovania, ktoré sme sa naučili od svojich mám a ktoré nám spôsobuje tie isté, alebo veľmi podobné problémy, aké majú naše rodové línie, k zdravému stravovaniu, ktoré je zamerané na individuálne potreby. Ak správne pochopíte princíp, môžete natrvalo zmeniť svoj výzor, vitalitu a hlavne zdravie. Stále platí staré, múdre pravidlo: „Nežijeme preto, aby sme jedli, ale jeme preto, aby sme žili“. Venujte si čas na pochopenie tohto môjho princípu zdravého stravovania. Spočiatku sa vám to bude zdať náročne, ale po čase zistíte, že nie je nič jednoduchšie. Myslite aj na to, že tento spôsob stravovania vám posunie časovú hranicu (a tak aj výdaj peňazí) užívania liekov. A čím dôslednejší budete, tým vzdialenejšia bude táto hranica..

Lebo len my sme tí, čo sú zodpovední za to, ako vyzeráme a ako sa cítime. A preto :

  • Dôsledne prejdite prvým krokom – dvadsaťosmičkou. (detoxikujte)

V prípade potreby si ju zopakujte aj dvakrát. Mala som prípad, kedy si pani nevedela zohnať knihu, tak 28čkou prešla 3x po sebe a výsledkami bola nadšená. Detoxikácia je prirodzeným efektom pri tomto stravovaní. Do tela si totiž nedopĺňate väčšie množstvo toxínov, s akým si vie telo prirodzene poradiť samé. Pri poctivom pitnom režime 3 -3,5 litra vody tento efekt nastupuje, keďže jedlá sú zdravé a vo vhodnej kombinácii. Tehuľky a dojčiace mamičky, nie je čoho sa obávať. Kvalita vášho mliečka je tvorená zo živín vo vašom tele. A ak nemáte obavy z bežného jedla, výsledkom ktorého je únava a choroby, nemajte obavy ani z tohto stravovania. Ale samozrejme, rozhodnutie nechávam na vás. Strach je najväčší nepriateľ pri strate mliečka.

  • Natrvalo vylúčte potraviny, ktoré škodia vašej krvnej skupine

Dr. Peter Adamo to vo svojej knihe o krvných skupinách veľmi dobre rozpracoval a vysvetlil. Ponúkam vám túto možnosť aj napriek tomu, že veľa ľudí si toto nechce pripustiť. Ale ja viem, čo pomohlo mne..

  • Nekombinujte v rámci jedného jedla ( nie dňa ) sacharidy a bielkoviny.

Táto kombinácia spôsobuje odčerpávanie minerálov. A spomeňte si, akú únavu cítite po „kvalitnom“ nedeľnom obede. A žiaľ, je to už čím ďalej častejšie aj po akomkoľvek bežnom jedle. Ak by ste v priebehu 28čky mali medzi jedlami pocit hladu, alebo chuť na čerstvé ovocie či zeleninu, postupujte následovne: Dopoludnia si zopakujte raňajky, alebo si dajte sušené ovocie s mandľami / orechmi, alebo si doprajte vhodný druh čerstvého ovocia. Popoludní si doprajte zeleninu vhodnú pre vašu krvnú skupinu.

Kedy to funguje?

  • Prejdite 28čkou tak, ako je zostavená v knihe Najedzte sa do štíhlosti

Desiatujte to, čo je uvedené v knihe, alebo ovocie vhodné pre Vašu krvnú skupinu, olovrantujte zeleninové šaláty podľa toho istého kľúča, či uvedený olovrant z knihy. Dodržujte odporúčaný pitný režim v objeme 3,5 litra, iba tak vyplavíte toxíny z tkanív. V opačnom prípade môžu nastať problémy ako silná bolesť hlavy, žalúdka, žlčníka alebo orgánov, kde je zablokovaná energia. Všetko sa postupne upraví. Voda by mala byť čo najteplejšia, prevarená (teplá voda priamo z kohútika naozaj nie je vhodné riešenie). Striedajte ju počas dňa aj s obyčajnou, studenou vodou. Vodu si môžete ochutiť citrónom, medom, škoricou,zázvorom, mätou, alebo všetkým dokopy. Čerstvý zázvor zvyšuje tlak, preto si ho môžu dávať ženy (0 a B-čka krvné skupiny) namiesto kávy počas 28 dňovky. 0 a B-čka si ako náhradu za kávu môžu zvoliť aj Caro. Ako náhradu mlieka môžu všetky krvné skupiny užívať už dostupné sójové, mandľové, pohánkové, ryžové tekuté mliečka. Čo sa týka alkoholických nápojov, suché červené ( pre 0,A,B,AB ) a suché biele ( pre A, AB ) krvné skupiny sú v primeranom množstve v poriadku. Ostatný alkohol veľmi neodporúčam, nakoľko odbúrava z organizmu potrebné minerálne latky a živiny. Napríklad vitamín B2 – Riboflavín, ktorý pomáha spaľovať cukry. Jeho nedostatok sa prejavuje napríklad tak, že sa nad ústami vytvárajú drobné vrásky. A to nie je práve najlákavejšia predstava, však :).

  • Zvážte sa a označte si svoje miery pred a po skončení 28čky

Ukazovateľom straty tuku je pokles objemov, nie váhy. Počas 28 dní dochádza v tele k doplneniu živín a následnej úpravy metabolizmu. U každého sa tento proces spúšťa individuálne. Začiatok závisí od dostatočného doplnenia potrebných látok v tele. U niekoho sa spustí po dvoch týždňoch, u niekoho po siedmom týždni zmeneného spôsobu stravovania. Sústavná kontrola váhy neprospieva vašej psychike a môže sa stať, že si premenu zablokujete. Po skončení „28čky“ pokračujte podľa už uvedených odporučení. Kniha Harmónia zdravia, krásy a vitality vám bude dobrým pomocníkom.

Kedy to nefunguje?

  • Zdravé stravovanie a pitný režim

Ak ste roky diétovali a máte deficit živín, minerálov, vitamínov, nedostatok enzýmov a následne zníženú hormonálnu činnosť, neočakávajte výsledky už po prvom týždni. Trpezlivosť. Nie je sa kam ponáhľať, lebo ak to vzdáte, o rok po ďalšej zaručenej diéte budete mať o ďalšie kilá naviac. Dodržte, prosím, to čo radím, vrátane odporúčaného pitného režimu ( od 3 – 4 litre ). Objem prijatej tekutiny záleží od vašej váhy. Pri váhe okolo 90 kilogramov pite štyri litre, postupne, ako sa váha bude upravovať smerom dole, znižujte aj príjem vody. Neodporúčam však piť menej ako tri litre, lebo práve nedostatočný pitný režim oslabuje činnosť našich vnútorných orgánov, čo má nepriaznivý vplyv na to ako vyzeráme a ako sa cítime.

Pitný režim je rovnako dôležitý, ako strava. Ženy, ktoré si moje stravovanie prefotia a nedajú si ani tú námahu, aby si pozreli webovú stránku, videá na tejto stránke, mávajú problém. Ak nedodržia pitný režim hlavne v prvom týždni, keď strava začína účinkovať aj očistne, toxíny, ktoré vďaka vode prirodzene opustia tkanivá organizmu, naďalej kolujú v tele a spôsobujú problémy.

Na rôznych fórach si vypisujú, ako počuli o tom, že pani po mojej „diéte“ skončila so žlčníkovým záchvatom na pohotovosti. Len nejako zabudnú dodať, že sa pani nepochválila pollitrovým pitným režimom a tromi „turkami“ na deň. Voda je to médium, ktoré riedi krv (vyriešili by ste si problém s hustou krvou), slabý pitný režim (a oslabená pečeň) je dôvodom nízkeho ale aj vysokého tlaku. A toto je dôvod všetkých kolapsov.. Takže, ruku na srdce, dodržiavali ste stále všetko tak, ako som to odporúčala?

Alebo ďalši prípad kedy to nefunguje.. : „ pani Mačingová, som na vašej strave už tretí mesiac, a nejako to u mňa nefunguje. Pritom sa dodržujem vašich rád“. V tomto prípade je mi jasné, že si len myslí, že to dodržiava. Najviac ma pobavila pani, ktorá mi poslala jej ukážkový jedálniček : raňajky chlieb s čabajkou, desiata ovocie podľa ks, obed trochu zemiakov a mäso…No ja neviem, ktorá časť bola podľa mojich odporúčaní. Alebo : „ja sa riadim Mačingovou, ale keďže je to pre mňa dosť drastické, tak som si jedálniček trocha „dosť“ upravila podľa seba..“. A s kolikami príde na pohotovosť, samozrejme, že po vyšetrení a po oznámení lekárovi ako sa stravuje sa ten chytá za hlavu. Len nejako zabudne povedať pravdu, že to nie je celkom tak, že trocha „dosť“ si to poupravovala..“

Milé moje budúce mamičky, tehuľky a vy, čo živíte svojim mliečkom vaše bábätka.

Myslíte na to, že vaše telo je „depozitár“ sklad cenných živín, do ktorého má prístup len vaše očakávane dieťatko. Od vášho stravovania pred, počas a aj po skončení tehotenstva záleží, ako ono bude prosperovať a ako sa budete cítiť aj vy. Pripájam príbeh a vyjadrenie jednej z vás.

„Dobrý deň.
Chcem sa S Vami podeliť O môj príbeh s vašim stravovaním. Akurát čítam vašu 3ku knižku. A to čo ma motivovalo napísať vám je to ako ste spomenuli dojčiace mamičky. A tehotné. Keď som našla v časopise reklamu na vašu knihu (1. čast) tak som ju odporučila mamke. Celý život bojuje s tým, že je jedna veľká guľa. V tom čase som bola tesne po pôrode . A ja som tiež bola ako taká malá guľa. Pribrala som 24kg v tehotenstve a po pôrode mi ostalo 20kg navyše. Zo začiatku mi to nevadilo, každý mi vravel že po pôrode schudneš veď dojčíš , no zároveň musíš veľa jesť aby si mala mlieko. A musíš piť vineu a plnotučné mlieko a samé “dobre” veci. Jasne, ja mladá, nevediaca som ich počúvala a ručička na váhe postupne nešla DOLE ale HORE. Tak som teda „nakecala“ mamu aby si tu knižku kúpila, že sak veď len to vyskúšaš. Po prečítaní celej myšlienky sme sa na to dali obe. Napokon blížila sa svadba na ktorú sme mali ísť a ja som mala hlavu v smútku, že budem v šatách vyzerať ako pivný súd. Po 28čke sme pochopili, že áno nieje to diéta ,je to zmena stravovacích návykov ktoré sú stáročia zaužívané . Hlavne sme sa začali cítiť lepšie. Ja osobne som prestala byť strašne unavená celé dni, bola som naštartovaná, plná energie, proste zmena prišla okamžite aj viditeľná, keď išlo par CM dole. Čo je hlavné a prečo to píšem , počas celej 28čky som dojčila a úspešne som dojčila 26 mes. S vašim stravovaním. Po 28 dňovom programe som pokračovala v myšlienke správne kombinovať. Nikdy mi ani nenapadlo, že by to malo dcérke uškodiť. Ja som sa cítila skvele a moje dieťa bolo úplne v poriadku bez nafukovania alebo iných problémov . Navyše, mne laktačná poradkyňa vysvetlila, že mlieko sa tvorí z krvi nie z obsahu žalúdka, čo mnohé maminky nevedia. Dnes mám vďaka vášmu stravovaniu a vašim receptom -20kg z tehotenstva, ba dokonca mám o 3 kg menej ako pred tehotenstvom. Toto celé sa udialo za 2 roky Veľké ĎAKUJEM patrí vám „