Harmonické stravovanie

Tí, ktorí poznajú môj spôsob stravovania vedia, že nepresviedčam ľudí, aby sa zriekli mäsa. Tiež neodsudzujem žiadne alternatívne formy stravovania, ktorými chcú ľudia docieliť zmenu výzoru alebo zdravia. Je to stále len a len VAŠA VOĽBA a podstatné je, že vás to nasmeruje na správnu cestu, hoci aj cez chyby. Dôležité ale je chyby rozpoznať a neopakovať.

Načo hlasno upozorňujem a kladiem dôraz, je zdroj potravín. Preto prízvukujem, ak môžete a chcete,zamerajte sa na produkty malých farmárov, alebo ak vás srdce ťahá týmto smerom, naučte sa gazdovať. Začnite chovať dobytok a hydinu, produkujte si tak organické hnojivo, naučte sa obrábať každý kúsok pôdy, ktorý máte k dispozícii. Súčasné problémy totiž nevyriešia alternatívne spôsoby stravovania a výživové doplnky. Jedno aj druhé môže byť prechodne účinné, ale z hľadiska dlhšieho časového horizontu, to môže byť nebezpečné pre ďalšie generácie. Totižto, ani potraviny, ktoré konzumujú vegetariáni a vegáni, ak nebudú nutrične hodnotné, nepomôžu spasiť svet:

Môj jedálniček v prvých 28-mich dňoch som kedysi zostavila tak, že som odporúčané výživové doplnky premenila na tuhú potravu. Vďaka špeciálnym jedlám, ktoré dokonale nahradia „bežné“ stravovanie, doplnení jedálnička o ovocie a zeleninu a odporúčanému pitnému režimu,(ten dodržujte – neutralizuje kyseliny vytvorené pri procese trávenia a rýchlo odoznejú migrenózne bolesť hlavy, žlčníka apod. ) potom dokážete túto zmenu absolvovať bez problémov a s príjemným výsledkom. Pri nasledujúcom dodržiavaní jednoduchých princípov dôjde k úprave váhy, objemu aj zdravotných problémov. Hlavnou zásadou môjho stravovania je neustále dopĺňanie živín, ktoré vaše telo potrebuje, aby bolo zdravé, mladistvé a štíhle.

Princíp pre každého

Zdravé stravovanie nie je limitované tým, či ste žena, muž alebo dieťa, koľko máte rokov alebo kde bývate a pracujete. Pokiaľ sa budete na moje stravovanie pozerať ako na dlhodobú záležitosť, výsledky vás príjemne prekvapia.Často sa naň obrátia ľudia s už výraznými zdravotnými problémami (obezita, celiakia, štítna žľaza a podobne), a vďaka disciplíne si vedia do značnej miery pomôcť (nenahrádza návštevu lekára).Takéto stravovanie je vhodné aj pre budúce mamičky a dojčiace ženy – od vášho stravovania pred, počas a po skončení tehotenstva totiž záleží, ako bude vaše bábätko prosperovať a ako sa budete cítiť aj vy.

Princíp zdravého životného štýlu

Moje stravovanie má jednoduché pravidlo – diéta NIE, zdravý životný štýl ÁNO! Diéta je slovo, ktoré bráni ľuďom, aby sa dostali do stavu trvalej spokojnosti so svojím zdravím a výzorom. Krátkodobá zmena vašich stravovacích návykov z dôvodu šetrenia určitého orgánu v tele (žalúdok, žĺčnik a pod.) nie je riešením. S návratom k starým návykom sa totiž vrátia aj vaše problémy – či už zdravotné, alebo estetické (toto je jojo-efekt). Dokonca vám rôzne „spoľahlivé“ diéty môžu výrazne poškodiť zdravie a tým ešte viac prehĺbiť predošlé starosti. Harmonické stravovanie vám naopak prinesie vďaka špeciálnym kombináciám potravín do tela poriadok. Ak pochopíte jeho princípy a budete sa nimi riadiť aj v bežnom živote, dosiahnete celkovú premenu životného štýlu, ktorý vám zabezpečí stálu zmenu vašej vitality bez ohľadu na vek či pohlavie.

Princíp 28-DNÍ

Častá otázka „28 dní“ má jednoduchú odpoveď. Vaše telo totiž potrebuje určitý čas, aby v ňom došlo k zmene. Aby bolo zdravé stravovanie pre vás čo najjednoduchšie, je zostavené v 28-dňových cykloch, ktoré si osvojíte rýchlo a bez problémov. Prvých 28 dní je taktiež mostíkom od bežného k zdravému stravovaniu. V priebehu 28 dní sa očistíte od toxínov, vyrovná sa kyslosť a zároveň sa prostredníctvom jednoduchých a chutných jedál doplní sklad potrebných živín. Prvý a druhý týždeň vám pomocou tuhej stravy doplní do organizmu dôležité látky, pre ktoré by vás inak lekár posielal do lekárne a v nasledujúcich dvoch týždňoch sa to rozšíri aj o bielkoviny či sacharidy, takže za 28 dní dodáte telu všetko potrebné. Nadväzujúcim stravovaním podľa mojich receptov si udržíte získané výsledky a značne ich podporíte.

28 dní je začiatok. Po ich skončení je potrebné pokračovať ďalej, lebo ani cudzí jazyk si neosvojíte za mesiac.

Princíp najedzte sa do štíhlosti

Vďaka jedinečnej skladbe jedál dochádza k nečakanému – neuškodíte svojmu zdraviu a postave ani s veľkou porciou. Skôr naopak. Kombinácie potravín som vytvorila tak, aby vám väčšia porcia prospela vďaka väčšiemu množstvu prijatých živín. Neznamená to ale, aby ste sa prejedali. Jedzte tak, aby ste neredukovali množstvo jedla na minimum, ale aby vám množstvo stravy vytvorilo príjemný pocit nasýtenia. Indovia tvrdia, že máme jesť do prvého „grgnutia“. Dôležité je, aby ste stravu dôkladne prežuli, uľahčíte tak žalúdku a celému tráviacemu systému.

Ako sa môžete stravovať počas nočnej služby?

Medzi 22.00 – 02.00 si zopakujte večeru. Ráno pred odchodom z pracoviska sa naraňajkujte. Kým prídete domov, jemne vám pretrávi a vy nemusíte do postele s plným žalúdkom. Po prebudení sa naobedujte. Pitný režim si upravte podľa potreby, ale snažte sa dodržať odporúčaný objem.

Princíp Pitného režimu

Pitný režim je pri harmonickom stravovaní rovnako dôležitý ako samotná strava – zabezpečuje vašu očistu, rozprúdi lymfatický systém. Urýchli sa vyplavovanie toxínov a tým aj odburávanie tuku, upraví sa pH, dámam sa zmierni celulitída, odstránia sa bolesti hlavy, zmierni sa pocit hladu. A to všetko vďaka 3-4 litrom životodarnej tekutiny denne (neodporúčam prekročiť 4 litre denne). Rovnako ako pravidelne zalievaná rastlinka tak budete môcť prekvitať aj my. Pretože aj keď je rastlinka zasadená v kvalitnej pôde, ale nemá pravidelný prísun čistej vody, pomaly zahynie – a tak je to aj s našim telom. Darmo konzumujeme kvalitnú stravu, ak nám chýba pravidelný prísun čistej vody, postupne nám zlyhajú vnútorné orgány a my sa staneme závislými na liekoch, ktoré často neliečia, len potláčajú prejavy tela Odporúčam piť čo najteplejšiu prevarenú vodu, ktorú si môžete dochutiť citrónom a medom, mätou, medovkou, levanduľou, škoricou, sezónnym ovocím alebo zázvorom či uhorkou.

Princíp pohybovej aktivity

Aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky, je pohyb v akejkoľvek podobe potrebný. Či sa už pustíte do tanca, aerobiku, behu alebo budete každý deň namiesto výťahu používať schodisko, každá aktivita vám pomôže. Najlepší je pohyb na čerstvom vzduchu v spojení so správnym dýchaním, teda pomocou bránice. Moje stravovanie na pohybe ale nie je závislé, aj bez zvýšenia pohybovej aktivity totiž dosiahnete výsledky. Preto je vhodné aj pre ľudí so sedavým zamestnaním či nedostatkom času.

Vaše výsledky

Výsledky stravovania sú veľmi individuálne – u niekoho sa prejavia ihneď, u iných je potrebná dlhšia doba. Zmena závisí od súčasného stavu tela (deficitu látok, predošlých návykov, poctivého dodržiavania princípov a podobne). Počas rokov vašich skúsenosti sú však pozorovateľné hlavne tieto výsledky:

pokles telesnej hmotnosti a rovnomerný úbytok tuku na celej postave

zníženie hladiny choleterolu

úprava krvného tlaku

zníženie obsahu tuku a cukru v krvi

zlepšenie pečeňových testov

odstránenie predmenštruačných a menštruačých problémov

úprava stolice a odstránenie zápchy

zlepšenie stavu pleti, vlasov a nechtov

odstránenie problémov s pankreasom

zlepšenie stavu pri niektorých chorobách (celiakia, Crohnova choroba, Ulcerózna kolitída, atď.)

zlešenie psychickej pohody

Chcete vedieť viac o princípoch ?

O všetkých ostatných princípoch sa dočítate v mojich knihách „Najedzte sa do štíhlosti 1, 2 a 3“