Generálne upratanie hlavy a tela už pred otehotnením, nielen počas tehotenstva či dojčenia

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Často sa ma mamičky pýtajú na zaradenie môjho 28 dňového stravovacieho plánu do ich stravovania počas dojčenia, pretože si ho spájajú s nejakým drastickým detoxikačným programom, ktorým však ani zďaleka nie je. Možno je len trochu náročný na disciplínu, ale ono to tak býva. Ak chceme v krátkej dobe naštartovať proces čistenia, je potrebná disciplína. 28čka je začiatok. 🙂

V  ďalších krokoch odporúčam trvalú zmenu doterajších stravovacích návykov, ktoré úplne prirodzene postupne vyčistia telesné tkanivá od toxínov a zmenia kvalitu nášho života.

Totiž nielen moja 28čka, ale 80% receptov v mojich knihách majú pozitívny účinok na organizmus, len je potrebné správne pochopiť princíp správneho skladania jedálnička. Všetko popisujem v mojich knihách Najedzte sa do štíhlosti 1, 2 a 3.

Samotnú 28čku si môžete predstaviť napríklad ako také presýpacie hodiny. Horná časť predstavuje vaše telo. Všetko nepotrebné z vášho organizmu odchádza do ich spodnej časti a horná časť tak ostáva čistá. Takže žiadne drastické čistenie. Následne je to už na vašom rozhodnutí, či sa vrátite k starým stravovacím návykom, ktoré logicky prinesú tie isté problémy, alebo budete pokračovať v novo nastúpenom životnom štýle vedomého stravovania. Vedomé stravovanie = uvedomovanie si dôsledkov našich výberov a volieb potravín a ich dopad na naše zdravie a na to, ako vyzeráme.

Žiaľ, generácia súčasných mamičiek dospievala a dospieva v dobe rýchleho občerstvenia a potravín s nízkou výživovou hodnotou. To vplýva aj na množstvo biochemických procesov v ich telách. Skorým zaradením antikoncepcie je ohrozené aj prirodzené otehotnenie, alebo v tom horšom prípade, neschopnosť žien vynosiť dieťatko. Je potrebné si uvedomiť, že telo zanesené toxínmi a antikoncepciou je rizikové prostredie pre bábätko. Pretože bábätko sa na 9 mesiacov stáva súčasťou tela svojej nositeľky a to, čo koluje v krvi jeho matky, koluje aj jeho tele. Aj preto sa v posledných rokoch rodia deti s problematickou imunitou.

Preto moje odporúčanie je: ak nechcete riskovať život svojho dieťatka, či už počas tehotenstva, alebo po narodení, zmeňte svoje stravovacie návyky ešte pred počatím. Neberte to iba ako krátkodobú zmenu stravovania. Eliminujte stresy vo svojom živote. Preberte zodpovednosť za seba a za svoje dieťatko.

Pripájam jeden príbeh od „čerstvej mamičky“ (citujem iba úryvky,  jej celý príbeh je trochu dlhší):

„Na odporúčanie mojej skvelej kardiologičky som si s mamkou kúpila Vašu knihu. Premýšľala som, že počkám, kým prestanem kojiť, ale nejako mi to nedalo a povedala som si, že malý si zaslúži dostávať do telíčka iba kvalitnú stravu… Už po dvoch týždňoch sa nám obom viditeľne zmiernil ekzém. Malý spočiatku pri každom „prdíku“ trošku plakal, ale postupne sa to upravilo. Prestalo ho bolieť bruško a začalo mu aj viacej chutiť moje mliečko. A to som sa sprvoti obávala, že mlieko stratím. Naopak – ja som mala dostatok mlieka a malý v noci spinkal dlhšie... Moja celková únava je preč a mám dostatok energie. Prestala som medzi jedlami „mlsať“ a vôbec nemám chuť na sladké tak, ako predtým…“

Takže mamičky:

Dieťatko nebude mať nafuknuté bruško ani po takých potravinách, akými sú strukoviny, brokolica či iné „strašiaky“, pokiaľ budete mať správnu mikroflóru vo vašom tráviacom trakte. Keďže ste základným zdrojom živín pre vaše deti, tak v prvom rade musíte mať poriadok v tele VY, milá mamička. 🙂

A neverte, že „to či ono“ odstránia zaručené a „šetrné“ prípravky, akými sú napríklad kvapky proti nadúvaniu. Naučte sa v rámci prevencie predchádzať návyku detí na lieky už od dojčeneckého veku. Farmaceutické spoločnosti nenápadne začínajú práve spomínanými kvapkami proti kŕčom v detskom brušku.

My sme kedysi používali feniklový čajík a rovnako poslúži aj ten z rasce.

V základnej 28čke je zároveň veľké množstvo kyseliny listovej a tú nebudete musieť prijímať ani v tabletkách, ak si ju v prirodzenej forme zaradíte do stravy či už pred otehotnením, počas tehotenstva alebo až počas kojenia.

Takže nech sa páči – bez strachu a s vierou v seba samých. Opakujem, odstráňte zo svojho života ľudí a situácie, ktoré vás stresujú. Upravte stravu hneď.  Nečakajte, kým otehotniete.

Zmeňte to, čo sa zmeniť dá. A pokojne aj lekára, ak s ním nebudete spokojní.

Na záver trocha opakovania :

Odporúčam si takto upraviť stravu nielen pri dojčení, ale ideálne je to už pred (ne)plánovaným tehotenstvom. V 28čke je dostatok všetkých potrebných látok: vlákniny, sacharidov a bielkovín ‼️ – aj napriek tvrdeniam niektorých odborníkov, že tých je v tomto stravovaní málo.  Dámy a páni, bielkovina (či už rastlinná, alebo živočíšna) je základná stavebná jednotka každej jednej zložky potravy. Prirodzená organická potrava v sebe obsahuje všetko potrebné ale v inom pomere. Jedlá z prvého týždňa 28čky sú v nej zaradené úplne zámerne – veľa cvikly, fazuľových strukov či brokolice, dokonca aj mäsa pre tých, ktorí ho ešte konzumujú. Ak si jedlo budete správne voliť a kombinovať, nebudete hladovať. Najedzte sa do pocitu nasýtenia, doplníte si potrebné látky a to bez rizika priberania či znižovania si imunity.

Mimochodom, taký slon napríklad nekonzumuje mäso vôbec a nevyzerá, že by mu atrofovala svalová hmota. 😛

 

“To, ako vyzeráme a ako sa cítime,
je výsledok našich doterajších volieb”

Antónia Mačingová

ODHODLANIE, VYTRVALOSŤ a DISCIPLÍNA boli tri slová, ktoré som si na mojej ceste za zdravím pripomínala každé ráno. A oplatilo sa. Po roku zmenených návykov, som si dala zdravotný stav do poriadku natoľko, že už roky nepotrebujem žiadne lieky. Nasledovalo zlepšenie zdravotného stavu u ľudí, ktorí ma oslovili a požiadali o pomoc pri zostavení jedálnička. To ma priviedlo k vytvoreniu 28-dňového stravovacieho programu, ktorý pomáha pri doplnení alkalických rezerv organizmu.

Stav vnútorného prostredia v určitých limitoch, ktoré mu umožňujú bezproblémovo fungovať, teda homeostáza, sa nevytvára automaticky. Je to výsledok našich vedomých volieb. Toho, čo konzumujeme, ako konzumujeme a kde konzumujeme. To, v akom prostredí žijeme a ako premýšľame. Od rovnováhy vnútorného prostredia totiž závisí kvalita nášho zdravia a toho, ako vyzeráme. Niektoré premenné nevieme zmeniť ihneď. Stav pôdy či životného prostredia je dlhodobý proces v rukách kompetentných. Je najvyšší čas pracovať na zmene k lepšiemu, no je potrebné začať od seba. Čo môžeme urobiť hneď, je výber a príprava stravy. Sladené nápoje máme možnosť okamžite vymeniť za vodu – základ pitného režimu. Postupne môžeme z našich životov vyradiť situácie a ľudí, ktorí nám spôsobujú smútok a stres. Výsledok tohto prístupu je viditeľný a najmä citeľný v relatívne krátkej dobe.

Svoje recepty vytváram tak, aby vyzerali ako bežné, chutili ako bežné, ale aby bol ich účinok, na rozdiel od „normálnych“ pokrmov, telu prospešný. Lebo ak je norma to, čo sa bežne konzumuje v domácnostiach, škôlkach, školách, či reštauračných zariadeniach, tak sme populácia „normálne“ chorých ľudí, ktorých cesta k uzdraveniu vedie cez lieky a lekárov. Síce sa zvyšuje priemerný vek, ale v akej kvalite života? Zrušme normy a normálnosť nahraďme ORIGINÁLITOU.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Ďalšie články

Riziká predsavzatí , ktoré sa odvíjajú od slovíčka MUSÍM

Začiatok nového roka je spojený aj s novoročnými predsavzatiami, ktoré vznikajú často ako dôsledok stále väčšieho prejedania sa. A práve tieto predsavzatia založené na slovíčku MUSÍM (so sebou niečo robiť), častokrát končia neúspechom a nájdením ďalšej výhovorky, po ktorej, žiaľ, posunieme opasok

VIAC

Čo s (po)vianočnými kilami? 

Nezabúdajme na to, že najlepším liekom je PREVENCIA. Ak sa vám však nepodarilo odolať, odporúčam jedálniček doplniť o prírodné laxatíva, ktoré šetrne prečistia váš tráviaci trakt.  Je to napríklad cvikla (cviklový šalát z uvarenej na hrubom strúhadle nastrúhanej cvikly spolu s

VIAC

Harmonické stravovanie

O základných princípoch môjho stravovania sa dozviete aj v sekcii Harmonické stravovanie