Čo s (po)vianočnými kilami? 

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print
Nezabúdajme na to, že najlepším liekom je PREVENCIA. Ak sa vám však nepodarilo odolať, odporúčam jedálniček doplniť o prírodné laxatíva, ktoré šetrne prečistia váš tráviaci trakt. 
 
Je to napríklad cvikla (cviklový šalát z uvarenej na hrubom strúhadle nastrúhanej cvikly spolu s kyslou kapustou, cibuľou, cesnakom, olejom, osoliť a okoreniť). Šťava z kyslej kapusty nahradí ŠARATICU. 🙂
 

Ďalej odporúčam do jedálnička zaradiť morskú tresku, prípadne morské riasy či kvalitné mlieko. Spomínané potraviny sú vynikajúcim zdrojom jódu. Jód urýchľuje metabolizmus, podporuje spaľovanie podkožného tuku, bráni hromadeniu cholesterolu a stabilizuje telesnú hmotnosť.

Odsledujte si tiež doplnenie draslíka. Ten podporuje vylučovanie inzulínu (dôležité hlavne pre cukrovkárov v tomto sviatočnom čase prejedania). Draslík ovplyvňuje vylučovanie odpadových látok z tela, prísun kyslíku, znižuje krvný tlak, podporuje trávenie tým, že podporuje tvorbu tráviacich štiav. Pri jeho nedostatku dochádza k zadržiavaniu tekutín v tele, a to ovplyvňuje aj zvýšenie krvného tlaku. Jeho nedostatok podporuje nervozitu, únavu, poruchy srdcového rytmu.. Nájdeme ho v citrusových plodoch, banánoch, ananáse, listovej zelenine, paradajkách a zemiakoch (nie v zemiakovom šaláte). 🙂

Ďalej odporúčam doplniť horčík. Ten aktivuje činnosť stoviek enzýmov, ktoré podporujú množstvo biochemických procesov.Zlepšuje trávenie a preventívne pôsobí proti nadúvaniu. Jeho najlepším prírodným zdrojom sú figy, citróny, listová zelená zelenina (rukola), obilné klíčky či jablká.

“To, ako vyzeráme a ako sa cítime,
je výsledok našich doterajších volieb”

Antónia Mačingová

ODHODLANIE, VYTRVALOSŤ a DISCIPLÍNA boli tri slová, ktoré som si na mojej ceste za zdravím pripomínala každé ráno. A oplatilo sa. Po roku zmenených návykov, som si dala zdravotný stav do poriadku natoľko, že už roky nepotrebujem žiadne lieky. Nasledovalo zlepšenie zdravotného stavu u ľudí, ktorí ma oslovili a požiadali o pomoc pri zostavení jedálnička. To ma priviedlo k vytvoreniu 28-dňového stravovacieho programu, ktorý pomáha pri doplnení alkalických rezerv organizmu.

Stav vnútorného prostredia v určitých limitoch, ktoré mu umožňujú bezproblémovo fungovať, teda homeostáza, sa nevytvára automaticky. Je to výsledok našich vedomých volieb. Toho, čo konzumujeme, ako konzumujeme a kde konzumujeme. To, v akom prostredí žijeme a ako premýšľame. Od rovnováhy vnútorného prostredia totiž závisí kvalita nášho zdravia a toho, ako vyzeráme. Niektoré premenné nevieme zmeniť ihneď. Stav pôdy či životného prostredia je dlhodobý proces v rukách kompetentných. Je najvyšší čas pracovať na zmene k lepšiemu, no je potrebné začať od seba. Čo môžeme urobiť hneď, je výber a príprava stravy. Sladené nápoje máme možnosť okamžite vymeniť za vodu – základ pitného režimu. Postupne môžeme z našich životov vyradiť situácie a ľudí, ktorí nám spôsobujú smútok a stres. Výsledok tohto prístupu je viditeľný a najmä citeľný v relatívne krátkej dobe.

Svoje recepty vytváram tak, aby vyzerali ako bežné, chutili ako bežné, ale aby bol ich účinok, na rozdiel od „normálnych“ pokrmov, telu prospešný. Lebo ak je norma to, čo sa bežne konzumuje v domácnostiach, škôlkach, školách, či reštauračných zariadeniach, tak sme populácia „normálne“ chorých ľudí, ktorých cesta k uzdraveniu vedie cez lieky a lekárov. Síce sa zvyšuje priemerný vek, ale v akej kvalite života? Zrušme normy a normálnosť nahraďme ORIGINÁLITOU.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Ďalšie články

Môj pobyt v Indii

Ako iste viete, snažím sa ľuďom odovzdávať informácie, ktoré ich postupne vyvedú z bludného kruhu stále sa opakujúcich chýb. Upozorňujem na to, že pri súčasnej „kvalite“ ponúkaných pokrmov je dôležité zamerať pozornosť okrem výberu aj na kombináciu jednotlivých zložiek prijatej

VIAC

NECHUDNEM! V čom je problém?

Moja prvá kniha vyšla pred 11-timi rokmi..Jej hlavným mottom bolo: “Zmeňte vstup – zmení sa aj výstup.” Možno trocha technické vyjadrenie, ale myslím si, že dosť zrozumiteľné. V menších obmenách sa s jeho verziou stretávame už často a nielen v

VIAC

Riziká predsavzatí , ktoré sa odvíjajú od slovíčka MUSÍM

Začiatok nového roka je spojený aj s novoročnými predsavzatiami, ktoré vznikajú často ako dôsledok stále väčšieho prejedania sa. A práve tieto predsavzatia založené na slovíčku MUSÍM (so sebou niečo robiť), častokrát končia neúspechom a nájdením ďalšej výhovorky, po ktorej, žiaľ, posunieme opasok

VIAC

Harmonické stravovanie

O základných princípoch môjho stravovania sa dozviete aj v sekcii Harmonické stravovanie

Tieto stránky používajú súbory cookies, aby ste získali čo najlepší zážitok z ich prezerania.