Čo s nafúknutým bruchom?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Mávate často nafuknuté bruško a cítite sa ako balón? Aj tieto problémy sú spôsobené nesprávnym výberom a kombináciou potravín. Vysoký výskyt cukru v strave tiež spôsobuje, že si okrem iného likvidujeme potrebné baktérie v črevnom trakte. Následne dochádza k bolestivým a nepríjemným pochodom v črevách.

Veľakrát to môže poukazovať aj na začínajúci problém s pankreasom. Aj toto je dôsledok konzumácie priemyselne spracovaných potravín a veľkého množstva aj skrytého cukru v strave. Či už v prvom, alebo druhom prípade je dôležitá trvalá úprava jedálnička.

V prvom prípade, a teda pri probléme čriev je najrýchlejšou pomocou zakúpenie probiotík v lekárni. Ďalším dôležitejším krokom je zmena našich stravovacích návykov. Pre črevá a ich trvalé správne fungovanie je dôležité to, aby sme pravidelne dopĺňali prebiotiká a probiotiká hlavne v strave.

PREBIOTIKÁ, potrava pre PROBIOTIKÁ sú súčasťou nestráviteľnej zložky potravy – vlákniny, ktorá prechádza do hrubého čreva v nezmenenej forme. Nachádzajú sa v zelenine a ovocí. Neničí ich ani teplo, chlad a dokonca ani kyslé prostredie. Obsahuje ich skoro každé jedlo v mojom harmonickom stravovaní a najmä v 28čke. Udržujú harmóniu medzi dobrými a zlými baktériami. Sú potravou pre obrovské množstvo potrebných, dobrých baktérii v hrubom čreve.

Vláknina je nenahraditeľná. Bez nej probiotika hynú, aj keď ich budeme do tela dopĺňať v tabletkách každú hodinu… Preto sú tabletky iba akútnym riešením. Trvalú nápravu dosiahneme práve pomocou spomínanej vlákniny.

Pestrá a vyvážená strava problém s nafúknutým bruškom vyrieši natrvalo, je však potrebný určitý časový úsek, kým sa obnoví črevná flóra.

Brokolica, či iná potravina, ktorá vám tento problém spôsobuje len poukazuje na deficit PROBIOTÍK, ktoré zabezpečujú správne trávenie. Sú to živé organizmy v našom tráviacom trakte. Ničí ich teplo a čas. Ak ich ale pravidelne obnovujeme, dokážu likvidovať choroboplodné baktérie. Preto ich nevylučujte z vášho jedálnička, ale pokračujte v prijímaní pestrej stravy. Nájdete ich v žinčici, nepasterizovanej bryndzi, kefíre, acidku, nakladanej zelenine, kyslej kapuste a iných pickles.

P.S. pre mamičky, ktoré dojčia: Nafuknuté bruško vášho dieťatka poukazuje na chýbajúce probiotiká a prebiotiká vo vašej strave a hovorí o potrebe nápravy práve vo vašom tele.

“To, ako vyzeráme a ako sa cítime,
je výsledok našich doterajších volieb”

Antónia Mačingová

ODHODLANIE, VYTRVALOSŤ a DISCIPLÍNA boli tri slová, ktoré som si na mojej ceste za zdravím pripomínala každé ráno. A oplatilo sa. Po roku zmenených návykov, som si dala zdravotný stav do poriadku natoľko, že už roky nepotrebujem žiadne lieky. Nasledovalo zlepšenie zdravotného stavu u ľudí, ktorí ma oslovili a požiadali o pomoc pri zostavení jedálnička. To ma priviedlo k vytvoreniu 28-dňového stravovacieho programu, ktorý pomáha pri doplnení alkalických rezerv organizmu.

Stav vnútorného prostredia v určitých limitoch, ktoré mu umožňujú bezproblémovo fungovať, teda homeostáza, sa nevytvára automaticky. Je to výsledok našich vedomých volieb. Toho, čo konzumujeme, ako konzumujeme a kde konzumujeme. To, v akom prostredí žijeme a ako premýšľame. Od rovnováhy vnútorného prostredia totiž závisí kvalita nášho zdravia a toho, ako vyzeráme. Niektoré premenné nevieme zmeniť ihneď. Stav pôdy či životného prostredia je dlhodobý proces v rukách kompetentných. Je najvyšší čas pracovať na zmene k lepšiemu, no je potrebné začať od seba. Čo môžeme urobiť hneď, je výber a príprava stravy. Sladené nápoje máme možnosť okamžite vymeniť za vodu – základ pitného režimu. Postupne môžeme z našich životov vyradiť situácie a ľudí, ktorí nám spôsobujú smútok a stres. Výsledok tohto prístupu je viditeľný a najmä citeľný v relatívne krátkej dobe.

Svoje recepty vytváram tak, aby vyzerali ako bežné, chutili ako bežné, ale aby bol ich účinok, na rozdiel od „normálnych“ pokrmov, telu prospešný. Lebo ak je norma to, čo sa bežne konzumuje v domácnostiach, škôlkach, školách, či reštauračných zariadeniach, tak sme populácia „normálne“ chorých ľudí, ktorých cesta k uzdraveniu vedie cez lieky a lekárov. Síce sa zvyšuje priemerný vek, ale v akej kvalite života? Zrušme normy a normálnosť nahraďme ORIGINÁLITOU.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Ďalšie články

Voda naša každodenná

O vode a pitnom režime sa toho popísalo už veľmi veľa. A keďže my ľudia stále potrebujeme, aby sme si niekde prečítali, že to, čo vlastne robíme, je správne, chcem vám niečo dôležité zopakovať. Hlavne preto, lebo ak nám isté

VIAC

Môj pobyt v Indii

Ako iste viete, snažím sa ľuďom odovzdávať informácie, ktoré ich postupne vyvedú z bludného kruhu stále sa opakujúcich chýb. Upozorňujem na to, že pri súčasnej „kvalite“ ponúkaných pokrmov je dôležité zamerať pozornosť okrem výberu aj na kombináciu jednotlivých zložiek prijatej

VIAC

Čo s (po)vianočnými kilami? 

Nezabúdajme na to, že najlepším liekom je PREVENCIA. Ak sa vám však nepodarilo odolať, odporúčam jedálniček doplniť o prírodné laxatíva, ktoré šetrne prečistia váš tráviaci trakt.  Je to napríklad cvikla (cviklový šalát z uvarenej na hrubom strúhadle nastrúhanej cvikly spolu s

VIAC

Harmonické stravovanie

O základných princípoch môjho stravovania sa dozviete aj v sekcii Harmonické stravovanie